Ballet Stage Denisa Matvienka. Pedagoški bum baletnih zvezd v Ljubljani!

Denis Matvienko je z ekipo Ballet Stage pripravil odličen baletni seminar. (foto: Mariia Kulchytska)

Med 15. in 28. julijem se je na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana zvrstila plejada izjemnih pedagogov, ki so poučevali v okviru baletnega seminarja Ballet Stage. Denis in Anastasia Matvienko kot organizatorja, Nina AnanishvilliStéphan Phavorin in mega baletna zvezda Olga Smirnova kot pedagogi so preprosto navdušili!

Večkrat se mi zgodi, da me starši otrok, ki jih redno ali občasno poučujem, oziroma sem se na nek način znašla na njihovi poti baletnega izobraževanja, sprašujejo, kateri plesni/baletni seminar priporočam v času poletnih počitnic. Te namreč trajajo dobra dva meseca, kar je za baletnega plesalca občutno predolgo obdobje, da bi ga preživel popolnoma brez baletne vadbe. Živimo v času interneta, ki je močno zaznamoval in popolnoma spremenil naš način življenja. Kljub stalnim kritikam na preveliko število ur, ki jih preživimo ob svojih računalnikih, tablicah in pametnih telefonih, moramo prepoznati tudi pozitivne strani tega obdobja. Po obdobju krizne situacije z virusom Covid-19 smo začeli komunicirati preko spletnih aplikacij na razne načine, vzpostavila se je celo spletna ponudba plesne vadbe, pa čeprav bi lahko nekoč prisegla, da je to neizvedljivo – in kako bi se motila! Covid kriza je (upam) minila, poučevanje plesa preko spleta pa je postalo nekaj samoumevnega kot občasna pomoč pri plesnem študiju. Prav neverjetno je, koliko kakovostne ponudbe na tem področju lahko danes najdemo, ko kliknemo le nekaj ključnih besed. Poučujejo celo priznani baletni plesalci, kot so Danil SiimkinIana SalenkoMaria Khoreva idr., ki ponujajo občasne spletne masterclasse za izboljšanje plesalcev v piourettes, ozaveščanje mišic en dehors, večjo fleksibilnost njihovih nog ipd. Da, veliko je dobre, koristne ponudbe, pa tudi malo manj dobre, kar moramo prepoznati, oziroma se pozanimati o kredibilnosti ponudnika, da ne mečemo našega denarja v zrak.

Nasmejane bodoče balerine na seminarju Ballet Stage. (foto: Mariia Kulchytska)
 

Kakovostna spletna ponudba je vsekakor danes dobrodošla kot dodatna pomoč baletnim plesalcem, ne more pa nikakor nadomestiti treningov v živo: v baletni dvorani primerne velikosti, z baletno podlago, drogovi, ogledali in glasbeno spremljavo, pri čemer pa pripada glavna vloga seveda baletnemu pedagogu, ki vaje sestavi, jih podaja plesalcem ter jih ob tem korigira in vzpodbuja. Baletni trening je osnovna baza za vsakega profesionalnega baletnega plesalca, kot tudi učenca, od prvega, pa vse do zadnjega dne njegove aktivne plesne kariere. Baleta se ne moremo naučiti sami, preko spleta, prav tako ne moremo vzdrževati svoje baletne kondicije in tehnike le med štirimi zidovi svojega doma. Vsakodnevni baletni trening pod vodstvom profesionalnega baletnega pedagoga je tista osnovna enota na kateri se gradi vse ostalo – baletne variacije, dueti, izvedba klasičnih in tudi sodobnejših predstav. Brez tega enostavne ne gre.

(foto: Mariia Kulchytska)
 

Ponudba poletnih plesnih šol, seminarjev, masterclassov, ipd. je danes velika in dobro obiskana. Učenci baletnih šol se zavedajo pomena dodatne vadbe med poletjem, zato si začnejo že pred koncem šolskega leta izbirati, kam se bodo napotili po nova plesna znanja. Seveda je to odvisno tudi od debeline denarnice njihovih staršev, saj je potrebno za nekatere seminarje kar globoko poseči v žep, sploh če ti trajajo dva tedna (kar je idealno za nek napredek) in če se ta nahajajo izven naše matične države, kar prinaša k šolnini še dodatne stroške bivanja in transporta. Ampak, ker za naše otročičke premikamo gore, jim bomo seveda omogočili vse, kar je v naši moči, če smo prepričani, da gre za njihovo dobro in, da si otroci tega resnično želijo. In prav je tako!

Mlade balerine so spoznale vzornico Olgo Smirnovo. (foto: Mariia Kulchytska)
 

Vsem, ki se odločate, na katero poletno šolo boste vpisali svoje otroke priporočam, oziroma polagam na srce, da se prej dobro pozanimate, kdo so pedagogi, ki jih bodo poučevali. Seveda so pomembni tudi ustrezni pogoji, kjer se bo šolanje odvijalo, predmeti, ki jih ponuja: klasični trening, repertoar, tehnika na konicah prstov, moška tehnika, sodobni ples in karakterni plesi, so nekako najpogosteje na meniju, saj se ve, kaj baletni plesalec potrebuje. Ključno pa je, kdo je oseba, ki jim to znanje prinaša in predaja. Pomembno je, da so to (bivši) plesalci s profesionalno baletno izobrazbo, s profesionalnimi odrskimi izkušnjami, ki se nadgrajujejo v pedagoške. Danes je enostavno preveriti reference posameznikov, saj baletni pedagogi svoje profesionalne izkušnje in dosežke oglašujejo(mo) na spletnih straneh, tudi s tem razlogom, da se lahko starši prepričajo, komu bodo zaupali svoje otroke. In če teh podatkov ni, oziroma so sumljivo skromni – no, potem je čas za razmislek pri odločitvah. Tako vsaj mislim jaz.

Zakonca Matvienko leta 2022, ko sta prišla v Slovenijo.
 

Ko sem na spletu prebrala, da bo v Ljubljani letošnje poletje zaživel dvotedenski baletni seminar Masterclass Ballet Stage pod vodstvom Denisa MatvienkaNine Ananishvilli in Stéphana Phavorina, mi je radostno zaigralo srce. Ko pa sem prebrala, da bo kot posebna gostja poučevala še primabalerina Olga Smirnova, sem si rekla: ‘To moram videti v živo!’ Denisa dobro poznam kot bivšega kolega iz baleta SNG Opera in balet Ljubljana, zato sem ga kontaktirala in prosila, če lahko pridem na Ballet Stage pogledat kakšen trening, in Denis mi je brez pomisleka odgovoril: ‘Seveda, pridi, kadar želiš, si vedno dobrodošla.’ Kakšen balzam za moja ušesa in mojo dušo!

Olga Smirnova na seminarju Ballet Stage. (foto: Mariia Kulchytska)
 

Projekt Ballet Stage, je bil ustanovljen februarja 2022, ko so se Denis Matvienko, njegova žena Anastasia in njena sestra Aleksandra odločili pomagati ukrajinskim baletnim umetnikom, ki jih je prizadela vojna v Ukrajini. Njihova ideja je bila aktivirati globalno mrežo stikov in odnosov med gledališči, šolami in umetniki, ki so bili pripravljeni ponuditi podporo v teh težkih časih. Od septembra 2022 naprej je ekipa Ballet Stage začela delati na dodatnih projektih, vključno z baletnimi avdicijami, tekmovanji, nastopi v živo, pripravništvom in mojstrskimi tečaji. Podporo ustanoviteljem so izkazali številni baletni direktorji in umetniki iz celega sveta.

Anastasia in Denis Matvienko, Nina Ananiashvili in Stephane Phavorin. (foto: Mariia Kulchytska)
 

Na spletni strani Ballet Stage so takole predstavili svojo ekskluzivno poletno ponudbo v Ljubljani: ‘Učencem baletnih šol in profesionalnim plesalcem začetnikom ponujamo priložnost, da se udeležijo baletnega usposabljanja svetovnega nivoja, ki ga vodijo profesionalni učitelji in priznanimi umetniki: Nina Ananiashvili, Stéphan Phavorin in Denis Matvienko. Ta intenzivni 2-tedenski program je zasnovan na način, da nudi dragoceno znanje s področja klasičnega in duetnega plesa, kar udeležencem omogoča, da izpopolnijo svoje tehnične in igralske sposobnosti. Nina, Stéphane in Denis so vse življenje delali s svetovno priznanimi gledališči in zato razumejo, kaj je potrebno za uspeh v baletu.

(foto: Mariia Kulchytska)
 

Naš poletni intenzivni Masterclass je edinstven zaradi kombinacije štirih legendarnih baletnih šol, saj vključuje baletno šolo pariške opere, moskovsko državno baletno šolo (Bolšoj teater), rusko baletno akademijo Vaganova (Marijinsko gledališče), državno šolo za baletno umetnost v Tbilisiju, poimenovano po V. Chebukianiju in Kijevsko državno koreografsko šolo. Naši izjemni učitelji so delali z gledališči, kot so pariška Opéra Ballet, londonski Royal Ballet in Colón Theatre Ballet (Buenos Aires), American Ballet (New York), Royal Ballet (London), Opera Garnier (Pariz), New National Theatre v Tokiu in Theatre las Calos (Milano) in izvajali produkcije mednarodno znanih koreografov, kot so BalanchineRobbinsPina BauschWilliam ForsytheMats EkTwyla TharpJiri Kylian, Sir William McMillan in drugi. Program je prav tako odlična priložnost za baletne pare, da izboljšajo svoje duetne veščine prek specializiranega tečaja pas de deuxa. Udeleženci bodo razvili veliko večje samozavedanje, globlje razumevanje osebnih zmožnosti, prednosti, področij, ki jih je treba izboljšati, in spoznali edinstvene lastnosti dobrih plesalcev, s čimer bo tekom programa rasla njihova samozavest. Vsak dan bodo udeleženci zaključili z enournim tečajem raztezanja za izboljšanje gibljivosti sklepov in prožnosti mišic.’

V pričakovanju … (foto: Mariia Kulchytska)
 

Sama sem si ogledala kar nekaj baletnih treningov tekom seminarja, zato lahko iz prve roke potrdim, da je bila navedena ponudba tudi realizirana, reference izvajalcev pa itak pozna vsak, ki se malo resneje ukvarja z baletno umetnostjo, saj gre za priznane baletne strokovnjake. Ti so poučevali po priznanih baletnih metodikah, ki se uporabljajo v najelitnejših baletnih šolah in akademijah po svetu, pa tudi tistih, malo manj elitnih, oziroma poznanih, kjer poučujejo pedagogi, ki se zavedajo pomembnosti poznavanja baletne metodike in korektnega prenašanja le-te na telesa mladih plesalcev. Samo na ta način plesalci skozi dolga leta šolanja lahko osvojijo stabilno baletno tehniko, potrebno za sprejem v katerikoli profesionalni baletni ansambel in tako morda uresničijo svoje sanje.

(foto: Mariia Kulchytska)
 

Omenjene metodike se med seboj sicer razlikujejo v nekih detajlih, vendar so osnovni principi in cilji enaki vsem njim – ozaveščanje mišic plesalcev v odprtem en dehors sistemu in pravilna koordinacija celotnega telesa, kar predstavlja osnovo za pridobivanje in osvojitev baletne tehnike. Vse te metodike so globoko premišljene s strani velikih imen baletne zgodovine, zapisane v knjigah in se v svoji osnovi ne spreminjajo, saj nudijo sistem, ki funkcionira. Čeprav danes plesalci skačejo in dvigujejo svoje noge višje, vrtijo več piourettes, zapirajo svoje 5. pozicije bolj čisto in natančno, kot je to bilo nekoč, princip poučevanja ostaja isti. Napreduje se v vseh panogah, na vseh področjih, saj se svet vrti hitreje, vendar bližnjic balet ne pozna. Napredujemo lahko le skozi vztrajno delo, učenje in spoštovanje tradicije, tako kot vsaka druga umetnost, področje, kjer se zahteva vrhunskost.

Denis Matvienko
 

Naj na kratko predstavim pedagoge, srčiko seminarja Ballet Stage. Denis Matvienko, soustanovitelj in umetniški vodja Ballet Stage je zaslužni umetnik Ukrajine, rojen leta 1979 v Dnepropetrovsku v Ukrajini. Že zelo mlad je začel trenirati klasični balet na Kijevski državni koreografski šoli in se pri osemnajstih letih pridružil ukrajinskemu nacionalnemu baletu. Kot prvi solist je kasneje sodeloval še z Mariinskim gledališčem in teatrom Mikhailovski v Sankt Peterburgu ter gostoval v številnih drugih svetovnih baletnih ansamblih. V svoji karieri je nastopil v številnih vodilnih vlogah klasičnih baletov, vendar v svojem srcu ostaja plesalec izjemne vsestranskosti, kar mu omogoča, da blesti tudi v neoklasičnih in sodobnih delih. Denis je prejemnik mnogih priznanj in nagrad. Med leti 2011 in 2013 je bil imenovan za umetniškega vodjo in prvega plesalca baleta Ukrajinske nacionalne opere, od junija 2016 pa je prevzel umetniško vodenje baleta Novosibirskega opernega in baletnega gledališča. Od leta 2020 do 2022 je Denis poučeval klasični ples na Akademiji Vaganova v Sankt Peterburgu in bil umetniški vodja Baletne avdicije, imenovane Balet prihodnosti. Februarja 2022 se je zaradi vojne v Ukrajini preselil v Slovenijo in ustanovil Ballet Stage.

Anastasia Matvienko in Nina Ananiashvili. (foto: Mariia Kulchytska)
 

Prima balerina in direktorica Državnega baleta v Gruziji Nina Ananiashvili, je prve korake v baletni umetnosti naredila pri desetih letih na koreografski šoli v Tbilisiju v razredu Tamare Vikhodceve, kasneje pa se je izpopolnjevala na Moskovski koreografski šoli pri Nataliji Zolotovi. V letih 1981–2004 kot prima balerina bogatila odrske deske moskovskega Bolšoj teatra, kjer je pod vodstvom izjemne balerine Raise Stručkove pripravljala in izvajala vse glavne vloge iz klasične baletne dediščine. Že njena prva sezona se je izkazala za zmagoslavno, saj je med turnejo Bolšoj teatra v Hamburgu v Nemčiji odplesala glavno vlogo v Labodjem jezeru, Odette in Odile in po končani predstavi prejela nepretrgane 30-minutne ovacije občinstva. Nina je bila je prva plesalka iz nekdanje Sovjetske zveze, ki je bila leta 1988 povabljena v New York City Ballet, kjer je plesala glavne vloge v več Balanchinovih baletih, nastopala pa je tudi v številnih največjih baletnih gledališčih po svetu. Od septembra 2004 je Nina Ananiashvili umetniška direktorica baleta opernega in baletnega gledališča Zakaria Paliashvili v Tbilisiju ter umetniška direktorica državne koreografske šole Vakhtang Chabukiani. Pod njenim vodstvom je bilo v Tbilisijskem opernem gledališču uprizorjenih več kot šestdeset novih predstav, Gruzijski balet uspešno gostuje po celem svetu in prejema priznanja za svoje uspešno delovanje. Nina je večkrat nastopala tudi v vlogi članice žirij na mednarodnih baletnih tekmovanjih in gostovala na mnogih baletnih akademijah. Kot koreografinja je prenašala klasične balete Petipaja in drugih mojstrov različnim baletnim ansamblom in akademijam. Je prejemnica številnih najodličnejših državnih nagrad, kot tudi priznanj izven svoje matične države. Leta 2012 je Nina praznovala 30. obletnico kariere in ta mejnik so proslavili s koncertom svetovno znanih baletnih zvezd. Nina Ananiashvili je v času moje aktivne kariere predstavljala eno vodilnih svetovnih balerin, bila je moj idol in če bi mi nekdo rekel, da bom nekoč sedela z njo v baletni dvorani, gledala njen trening in diskutirala o metodiki baleta, bi mu rekla, da je nor. In spet bi se (k sreči) popolnoma zmotila!

Stephane Phavorin in Anastasia Matvienko. (foto: Mariia Kulchytska)
 

Stéphane Phavorin je svoje izobraževanje pridobil na baletni šoli pariške opere pri odličnih učiteljih, hkrati pa je študiral klasični klavir na konservatoriju v Nici in v Rueil-Malmaisonu. V svoji 25-letni karieri v baletnem ansamblu pariške Opére, kjer se je povzpel do statusa prvega solista in plesal v številnih klasičnih baletih, kot tudi delih sodobnih koreografov sodobnih koreografov. Prejel je nagrado AROP pariške Opére ter srebrne medalje na mednarodnih plesnih tekmovanjih v Parizu in St. Peterburgu. Z diplomo d’État (2002) in pridobljeni izobrazbi plesne pedagogike (2013) v Franciji je Stéphane kot gostujoči pedagog pogosto povabljen v večja svetovna gledališča, tako zadnja leta večkrat gostuje tudi v ljubljanskem baletu. Poleg tega pa je Stéphane ustvaril tudi tri lastna koreografska dela.

Olga Smirnova na odru Boljšoj gledališča. (foto: FB)
 

Olga Smirnova je bila rojena in odraščala v Sankt Peterburgu, kjer se je tudi baletno izobraževala na Akademiji Vaganova pri ugledni mentorici Ljudmili Kovalevi. Takoj po diplomi leta 2011 se je neposredno pridružila Bolšoj baletu v Moskvi kot solistka in leta 2016 napredovala v prima balerino. V svoji karieri je kot gostujoča umetnica sodelovala z priznanimi ansambli in nastopala širom po svetu. Prejela je tudi številna pomembna strokovna priznanja in nagrade. Leta 2022 je ob invaziji Ukrajine zapustila rodno Rusijo z besedami za javnost: ‘Nisem imela druge izbire. V idealnem svetu bi morali ločiti umetnost in politiko, a v resnici je to komaj mogoče. Predvsem Bolšoj teater, kot glavno rusko gledališče, je tesno prepleten z vsem, za kar se zavzema vlada.’ Svoj novi dom je Olga našla v Nizozemskemu nacionalnemu baletu kot prvakinja, kjer jo lahko danes občudujemo v številnih vodilnih vlogah. Olga je prva dva dneva seminarja vodila baletne treninge za dva težavnostna nivoja. Seveda so bili ti popolnjeni tako z udeleženci seminarja, kot s plesalci, ki so se pripeljali v Ljubljano le zaradi tega. Videti Olgo v elementu poučevanja baleta, opazovati milino njenega izklesanega telesa ob preciznem demonstriranju korakov in poslušati napotke o njihovi izvedbi, je seveda za nas, ‘baletoljubce’ neprecenljivo, eden od dogodkov, ki ostane v spominu za vedno. Tako plesalcem, ko nam (meni) gledalcem.

Manca in Klara Strmčnik. (foto: Mariia Kulchytska)
 

Tem strokovnjakom se je pridružila še Anastasia Matvienko, ki je poučevala predvsem mlajše udeležence in se posvetila dekletom, ki še niso bila vešča tehnike na konicah prstov na posebnem treningu ‘First steps on point shoes’. Anastasia je poleg svojega bogatega življenjepisa v vlogi prve baletne solistke opravila tudi izobraževanje za plesnega pedagoga na Mednarodni slovanski univerzi v ter za baletnega producenta na Akademiji Vaganove v Sankt Peterburgu. Anastasia poleg svojega zavidljivega znanja in izkušenj premore veliko mero potrpljenja, srčnosti in neizmernega občutka prenašanja baletne tehnike na mlada telesa. Posvečala se je vsakemu otroku posebej, ga opozarjala na pomanjkljivosti ob izvedbi korakov in mu hkrati nudila rešitev, oziroma način, kako stvari izboljšati, popraviti priučene napake. Individualno je predlagala tudi vaje, ki naj bi jih otroci dolgoročno izvajali doma in tako izboljšali svojo splošno baletno postavitev. Kot pedagoginja je v preteklosti že prevzela vodenje Klare in Mance Strmčnik, odličnih balerin iz mariborskega Konservatorija, ki nadaljujeta šolanje na Višji baletni šoli in hkrati že sodelujeta z ljubljanskim baletnim ansamblom. Verjamem, da ju čaka svetla prihodnost, sploh, če bo ob njuni strani stala Anastasia s svojim znanjem in pedagoško žilico.

Naja Kapun. (foto: Mariia Kulchytska)
 

Jutranje ogrevanje in delo z mlajšimi, oziroma skupinami z manjšim predznanjem, je delno prevzela nekdanja kijevska prima balerina Ganna Muromtseva, ki bila primorana zapustiti rodno Ukrajino in zdaj znova gradi svojo plesno kariero na Madžarskem. Na odru Cankarjevega doma smo jo lahko videli marca v vlogi Odette in Odille v Labodjem jezeru, kjer jo je navdušila občinstvo nagradilo z dolgim aplavzom.

(foto: Mariia Kulchytska)
 

Strokovna ekipa seminarja je udeležence na svoji spletni strani v naprej opozorila: ‘Pridržujemo si pravico do razvrščanja skupin ne le po starosti, temveč tudi glede na strokovno usposobljenost udeležencev in raven osvojenega znanja, ki bo ocenjena prvi dan’. Tako je po uvodnem dnevu razdelila plesalce v štiri skupine A,B,C in D. Urnik so zaradi velike vročine premaknili na zgodnejšo uro, kot je bilo planirano, saj v baletnih dvoranah na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana, kjer je seminar potekal, žal niso opremljene s klimatskimi napravami.

Maša Kagao Knez (foto: Mariia Kulchytska)
 

Po začetnem ogrevanju v dveh dvoranah, ki se je začelo ob 8.45, je ob 9.00 sledil elementarni baletni trening v trajanju 90 minut v treh dvoranah in s tremi različnimi pedagogi. Organizatorji so poskrbeli, da je vsaka skupina imela istega pedagoga in bila deležni dela po istem po istem metodičnem principu dva dni zaporedoma. Sledili so treningi na konicah prstov za dekleta, moška baletna tehnika in treningi repertoarja oziroma izdelovanje baletnih variacij in duetov, ki so jih plesalci in plesalke izdelovali za nastop ob koncu seminarja Po enournem odmoru so se plesalci delavnice ‘Wawe in Motion’ z Mašo Kagao Knez ali pa nadaljevali z individualnim delom na baletnem repertoarju, saj je bilo udeležencev veliko in je bilo treba najti čas in prostor za vsakega od njih.

Claudia Sovre in Nina Ananiashvili. (foto: osebni arhiv CS)
 

Moram pohvaliti še drugi, organizatorski del ekipe, ki je neumorno deloval ves čas. Aleksandra Chernenko, ki so jo vsi poznali pod imenom Saša, je skrbela za potek celotne organizacije na splošno. Kakršenkoli problem ali vprašanje se je pojavilo, Maša je bila tam, da ga razreši. Poznala je celo imena vseh udeležencev, jaz pa si še teh nekaj svojih učencev ne morem zapomniti – starost ni radost, pravijo, hehe. Klobuk dol, bila je prav neverjetna, prisotna vedno in povsod.

Denis Matvienko v objektivu Mariie Kulchytske.
 

Za baletne fotografije je bila zadolžena priznana fotografinja Mariia Kulchytska, z veliko prakse v baletni fotografiji in poznavanju našem stroke, kar lahko presodite sami po mnogih čudovitih umetniških fotografijah, ki jih je Ballet Stage redno objavljal tekom in po končanem seminarju. Na splošno so spletna stran Ballet Stage, ter njihova celotna grafična podoba in marketing na visokem estetskem nivoju, stran se posodablja, objave se ažurirajo na vseh popularnih spletnih omrežjih. Resnično vzorno podjetniško in marketinško zastavljen projekt, kot se v današnjem času spodobi. Vse pohvale z moje strani.

Taja Borković, Ana Pukl in Nora Hess. (foto: Mariia Kulchytska)
 

Kaj naj še povem o seminarju? Da nisem zasledila slabe energije, solz, nezadovoljstva, temveč je prevladovala pozitivna, delovna atmosfera. Pedagogi so se znali prilagoditi plesalcem različnega baletnega predznanja in telesnih predispozicij. Bili so strogi, morda bolje rečeno dosledni in natančni v podajanju korekcij in razlagi metodično pravilne izvedbe posameznih elementov, v čemer je tudi smisel takšnega intenzivnega seminarja – da otroci razširijo obzorja s spoznavanjem novih pravilnih pristopov k poučevanju baleta in tako nadgradijo svoje znanje. Nisem pa nikoli opazila žaljenja, pretiranega ali celo agresivnega vedenja pedagogov, vedno so se znali gibati v mejah pedagoškega profesionalizma in to me je navdušilo, saj lahko verjamete, da sem v svojem baletnem življenju doživela že marsikaj, kar je bilo skregano z osnovami bontona in medsebojnim spoštovanjem. Zagotovo so se kdaj pojavili tudi kakšni problem, vendar sem glede na odzive udeležencev ob med in po seminarju prepričana, da so jih uspeli pozitivno rešiti.

Vsi udeleženci so prejeli diplome. (foto: Mariia Kulchytska)
 

Zaključni nastop je bil izveden profesionalno in na visokem nivoju, vsi nastopajoči so se pokazali v najboljši luči, izbrane točke so bile izpiljene maksimalno, kolikor je to v dveh tednih seveda mogoče. Gledalci smo lahko uživali ob mnogih solističnih variacijah, duetih, sodobnih točkah in daljšem insertu iz baleta Don Kihot (sanje). Prav vsi so imeli možnost odplesati svoj ‘labodji spev’ na odru KGBL kot solisti ali kot del skupine, nihče ni ostal zapostavljen v zadnji vrsti žalostnega obraza, kar sem žal tudi že večkrat doživela. Vsak udeleženec se je vsaj za trenutek počutil pomemben in nepogrešljiv, njegovo znanje je štelo za izvedbo skupnega cilja, kar je iz pedagoškega in tudi človeškega vidika izrednega pomena za njihov nadaljnji razvoj. Po skoraj dvournem nastopu so nas organizatorji pogostili s prigrizki in brezalkoholnimi pijačami, pogovarjala sem se z udeleženci in njihovimi straši in resnično nisem slišala žal besede od nikogar. Videla sem le zadovoljne, nasmejane obraze, navdušenje nad seminarjem in željo za nadaljnim delom. Tako nekako izgleda tudi moj moto pri poučevanju – natančno, vztrajno, predano in disciplinirano delo ob spremljavi pozitivne atmosfere in energije, potrebne za vzpodbujanje učencev in motivacijo v njihovem baletnem šolanju, kot tudi življenju na sploh. Marsikdo od teh otrok namreč nikoli ne bo zaplesal na odrskih deskah baletnega gledališča kot profesionalec, mu bo pa takšen seminar zagotovo pustil lepe spomine, okrepil njegovo ljubezen do umetnosti in ga kot dobra popotnica naučil marsičesa, ne le baletnih korakov.

(foto: Mariia Kulchytska)
 

Resnično si želim, da bi Slovenija znala ‘izkoristiti’ strokovnjaka, kot sta Denis in Anastasia Matvienko saj ljudje s takšno baletno kariero, izkušnjami in poleg tega z željo ter sposobnostjo opravljanja pedagoškega dela, ne zaidejo pogosto v Slovenijo za daljše obdobje. Kljub temu, da je zakonca Matvienko s svojo družini k nam pripeljala žalostna usoda ljudi, ki zapuščajo svoj dom zaradi brezsmiselnih vojnih grozot, poskušajmo izluščiti pozitivnega stran tega, da sta našla začasni dom pri nas. Sprejmimo njuno znanje z odprtimi rokami in jima ponudimo možnost, oziroma ju prosimo za poučevanje naših otrok, katerim bomo s tem ponudili baletno izobraževanje z vrhunskimi strokovnjaki.

Claudia Sovre z Olgo Smirnovo. (foto: osebni arhiv CS)
 

Pa ne mi spet govorit o zakonih, kako se pri nas ne da izvesti tega in onega, ker ‘vse se da, če se hoče!’ Vsi vemo, da je naš baletni šolski sistem potrebno nadgraditi v več pogledih in vključitev visoko strokovnih baletnih plesalcev in hkrati pedagogov bi zagotovo pripomogla k reševanju pomembnega dela tega problema. Zakone se lahko tudi spremeni, samo mora obstajati iniciativa in utemeljeni argumenti za spremembe – na bolje, seveda. Vem, da spet težim s svojim naivnim optimizmom in, da ponavljam eno in isto zgodbo v različnih preoblekah, ampak nekdo pač mora, pa četudi me zato marsikdo ne prebavlja ravno najbolje. Ne gre zame, gre za obstoj in razvoj slovenskega baleta, za naše talentirane otroke, ki morajo dobiti možnosti korektnega profesionalnega poučevanja. Morda pa se vseeno kaj premakne in približa baletno izobraževanje v Sloveniji korak naprej proti izobraževanju današnjice, saj že dolgo stopicljamo na mestu.

(foto: Mariia Kulchytska)
 

Naj končam s besedami. Hvala, Ballet Stage za ta čudoviti dogodek v Ljubljani in se (upam) vidimo naslednje poletje!

Leave a Comment

Your email address will not be published.